PROJEKT UV

W branży kosmetycznej, wiele opiera się na obietnicy skuteczności. Projekt UV pozwala na pokazanie, realnego dowodu skuteczności kremów na słońce. Skóra zabezpieczona kremem SPF świeci w kolorze czarnym w kamerze wrażliwiej na UV. Świecenie jest wynikiem odbijania promieni ultrafioletowych od powierzchni skóry. Tak długo jak ochrona przeciwsłoneczna działa, tak długo skóra świeci w kolorze czarnym.

PROJEKT UV WILNO

REKLAMOWY PROJEKT UV

 

Kamera UV (uv camera) to tak technicznie zmodyfikowany sprzęt filmowy, by możliwe było rejestrowanie nie widocznego dla ludzkiego oka promieniowania. Wymagana modyfikacja, polega na zmianach zarówno na poziomie matrycy światło czułej, jak i obiektywu który nie powinien blokować przepuszczania promieniowania UV. Możemy rejestrować promieniowanie zastane w atmosferze, które swoje maksimum ma w okresie letnim wysoko w górach.

Projekt UV to usługa pozwalająca na obrazowanie promieniowania, nie widzialnego dla ludzkiego oka. Zmodyfikowany aparat, rejestruje promieniowanie UV w paśmie 320 – 380 nm. Posiadamy jedną z nielicznych kamer (uv camera) wrażliwych na UVA w Europie. Taki sposób rejestracji odbitego promieniowania od ludzkiej cery, odsłania skalę zmian, jakie słońce wywołuje na naszej skórze. Zmiany w pigmentacji, bielactwa, przebarwienia i inne dla ludzkiego oka niewidoczne zmiany skórne, można pokazać.

Różne rodzaje cery, różnie reagują na lata ekspozycji na słońce. Reakcją na szkodliwe promieniowanie są zmiany skórne, w intensywności zależnej, od zdolności samej skóry do obrony przed promieniowaniem słonecznym. Zmodyfikowana kamera UV, odsłania „skalę zniszczeń” jakie powoduje słońce. Zmian skórnych jest tym więcej, im jesteśmy starsi.

Event, z użyciem kamery UV zakłada, obrazowanie zastanego w atmosferze, lub sztucznego promieniowania UV odbitego od ludzkiej skóry. Pokazujemy skalę problemu ekspozycji na słońce, oraz metody jak zabezpieczyć się przed szkodliwym wpływem promieniowania UV. Z pozoru wszystkim znany problem, pokazany w innowacyjnej formie, jest ciekawy dla marketerów zajmujących się kremami na słońce, czy koncernów produkujących leki na raka skóry.

Podczas komercyjnych projektów realizowanych miedzy innymi dla firm takich jak L’oreal, Roche, czy Dr Irena Eris, możemy zorganizować event poświęcony tematyce skóry:

Projekt prowadzony jest w sposób interaktywny, uczestnicy oglądają swoją twarz, w czasie rzeczywistym na monitorach podglądowych. Podczas trwania produkcji, realizowanej kamerą UV, ciekawa jest więc nie tylko formuła pokazywania czegoś nie widocznego dla ludzkiego oka, ale rejestrowanie spontanicznych reakcji uczestników projektu, takich jak zdziwienie, nie dowierzanie, zaskoczenie, jest unikalną wartością samą w sobie.

Jakie możliwości daje Projekt UV?

– produkcja eventu edukacyjnego, dotyczącego problemu ekspozycji skóry na słońce, podczas kongresu medycznego, akcji opto-metroskopowej, czy konferencji prasowej

– produkcja filmu reklamowego lub reklamowej sesji zdjęciowej

Antoni Łoskot