ARTYKUŁY

Motywacja a Wizerunek

utworzone przez | Lis 18, 2015

Czy rezultat biznesowej sesji zdjęciowej może mieć wpływ na motywację? Na to pytanie próbujemy odpowiedzieć w poniższym artykule.

Wszyscy, pracujący w organizacjach balansujemy gdzieś pomiędzy rutyną a kreatywnością, pomiędzy zmęczeniem a zapałem do pracy. Wiecznie „zagonieni” w ciągłym pędzie, zadajemy sobie pytanie: Co sprawia, że nam się zwyczajnie chce? Coś co pcha nas do przodu to motywacja, którą możemy czerpać z bodźców zewnętrznych, lub umieć wytworzyć ją sami. Podczas naszej zawodowej drogi, szala zaangażowania przechyla się czasem na jedną, czasem na drugą stronę. motywacja Spory arsenał marketingowych projektów stymuluje motywację zewnętrzną. Zabierając zespół na wyjazdowe szkolenie, organizując sportowe, integracyjne eventy czy wreszcie uczestnicząc w programach odpowiedzialności korporacyjnej. Motywację pracowników można moderować. Trwałość takich zabiegów w budowaniu zaangażowania jest jednak krótka. Z drugiej strony, mamy motywację wewnętrzną, która wiąże się z cechami interpersonalnymi człowieka, oraz z jego wiarą we własne możliwości.

Czy rezultat sesji wizerunkowej ma wpływ na motywację? Na to jak pracownik postrzega sam siebie mamy całkiem realny wpływ. Poprawiając jego wizerunek, przez organizację biznesowej sesji zdjęciowej, wpływamy na to jak widzi sam siebie, czyli na samoocenę, a pośrednio na motywację. Sesje zdjęciowe realizowane są w estetyce jaką ludzie znają z środków masowego przekazu. Jadąc do pracy patrzą się na bilboardy, oglądając reklamy w Internecie czy w telewizji przeżywają wizualne „bombardowanie obrazami”. Standaryzuje się więc to co nazywamy estetyką. Czemu więc idąc dalej, nie sprawić aby pracownicy na zdjęciach byli najlepszą wersją samych siebie? Jak zatem zorganizować projekt zdjęciowy aby się to udało?

  • zatrudniamy fotografa, który umie nawiązać kontakt z uczestnikami sesji
  • posiłkujemy się stylizacją i wizażem
  • wybieramy tło które koresponduje z identyfikacją wizualną firmy
  • do realizacji projektu używamy optyki, która prezentuje fotografowanych w odpowiedniej perspektywie i proporcjach

Korelacja optyki do perspektywy obrazowania ludzkiej twarzy:

Po zakończonych zdjęciach mamy wreszcie możliwość prezentacji największego kapitału każdego biznesu, czyli ludzi. Pokazujemy ich estetycznie, w sposób nowoczesny, szukając przy tym takiego kadru, który będzie się po prostu podobał. Poprawiając wizerunek ludziom wpływamy pośrednio na poczucie ich własnej wartości a więc na fundament wewnętrznej motywacji do działania.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Najnowsze wpisy